Αυτό το άρθρο των New York Times περιγράφει πιθανές επιπτώσεις στις πόλεις όταν τα αυτοκίνητα οδηγούν μόνα τους.
Θα μειωθεί πολύ η ανάγκη για χώρους πάρκινγκ, γιατί τα αυτοκίνητα δεν θα χρειάζεται πλέον να παρκάρουν στο κέντρο της πόλης. Τα αυτοκίνητα θα αφήνουν τους επιβάτες τους στον προορισμό τους και μετά θα πηγαίνουν μόνα τους πιο έξω όπου υπάρχουν θέσεις, η θα τα μαζεύει κάποιο φορτηγό που θα τα πηγαίνει μαζικά σε πάρκινγκ.
Θα μειωθεί η κίνηση στους δρόμους. Στις εμπορικές περιοχές αμερικάνικων πόλεων, υπολογίζεται οτι 30% της κίνησης οφείλεται σε αυτοκίνητα που ψάχνουν να βρουν θέση να παρκάρουν. Στις Η.Π.Α., σπαταλείται περίπου 1 δις χιλιόμετρα το χρόνο μ' αυτό τον τρόπο.
Θα αυξηθεί ο διαθέσιμος χώρος στις πόλεις, καθώς μερικές πόλεις τώρα έχουν αφιερωμένο το 1/3 του εδάφους για πάρκινγκ.
Υπάρχουν και πιθανές αρνητικές επιπτώσεις. Εφόσον ο επιβάτης του Ι.Χ. που οδηγεί μόνο του δεν θα χρειάζεται να προσέχει το δρόμο, θα μπορεί να κάνει άλλα πράγματα, όπως να κοιμάται, ή να κάνει γυμναστική (π.χ. με ένα ποδήλατο γυμναστικής στο πίσω μέρος). Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι μια πόλη με ακόμα πιο εκτεταμένα προάστια και μεγαλύτερους χρόνους οδήγησης.
οικονομικές επιπτώσεις
Συνέχεια του άρθρου μιλάει για τις επιπτώσεις στην οικονομία:
Οι πόλεις θα χάσουν σημαντικά έσοδα από τις κλήσεις. (Οι Αμερικάνικες πόλεις φυσικά. Στην Ελλάδα καταργούμε τη δημοτική αστυνομία γιατί είναι σπατάλη). Στην πόλη της Ουάσινγτον, γράφονται 6 κλήσεις το λεπτό σε μια κανονική μέρα εργασίας, δηλαδή 5300 κλήσεις τη μέρα, που ισοδυναμούν με πρόστιμα 80 εκατομμυρίων δολαρίων το χρόνο.
Όταν τα αυτοκίνητα οδηγούν μόνα τους, θα ξέρουν που να παρκάρουν νόμιμα και και δεν θα δίνονται κλήσεις.
Θα συρρικνωθεί η οικονομία της ασφάλισης. Το 93% των ατυχημάτων οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος. Αν οι οδηγοί αντικατασταθούν με κομπιούτερ, θεωρητικά αυτά τα ατυχήματα θα σταματήσουν και τα αυτοκίνητα δεν θα χρειάζονται να πληρώνουν τόσα ασφάλιστρα.
Θα χαθούν πολλές δουλειές. Δεν θα υπάρχει πλέον ανάγκη για ταξιτζήδες, οδηγούς λεωφορείων, οδηγούς διανομών, υπαλλήλων ελέγχου της στάθμευσης, κ.λ.π.