Η θέση της πρωτοβουλίας ΠΕΖΗ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η ύπαρξη ελεύθερου χώρου είναι βασικό χαρακτηριστικό που καθιστά τις πόλεις βιώσιμες. Στην Αθήνα ως χαρακτηριστικό παράδειγμα με τα απαράδεκτα στενά πεζοδρόμια, κατειλημμένα συχνά από παραβάτες οδηγούς ή με παρκαρισμένα αυτοκίνητα σε γωνίες δρόμων, η προσπέλαση από το ένα πεζοδρόμιο στο άλλο συχνά αποτελεί κατόρθωμα.
Τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν αυξάνονται συνεχώς. Λιγότερα αυτοκίνητα όμως σημαίνει σημαντική για την διαβίωση των πολιτών απελευθέρωση δημόσιου χώρου. Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν λύνει το θέμα της κατάληψης του δημόσιου χώρου, οπότε δεν μπορεί να προωθείται ως λύση στο καθημερινό αδιέξοδο της μετακίνησης και υποβάθμισης της ποιότητας ζωής.
Προτεραιότητα πρέπει να δοθεί όχι στην ατομική μηχανοκίνητη μετακίνηση αλλά στο περπάτημα, στο ποδήλατο, στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα μπορεί να έχουν μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα, σχεδόν μηδαμινή ηχορύπανση(όμως είναι πιο δύσκολο να τα αντιληφθεί ένας πεζός και μάλιστα μεγαλύτερης ηλικίας), μηδαμινές εκπομπές καυσαερίων, (εφόσον βέβαια για την παραγωγή τους χρησιμοποιούνται ανανεώσιμες πηγές ενέργειας), αλλά δεν παύουν να είναι αυτοκίνητα. Σε λάθος χέρια και λάθος μυαλά μπορούν να γίνουν πρόξενοι τροχαίων συγκρούσεων με ό,τι αυτό σημαίνει, τραυματισμοί, θάνατοι(χρειάζεται να αναδειχθεί ότι το αυτοκίνητο δεν είναι παιχνίδι, αλλά όπλο το οποίο ανά πάσα στιγμή μπορεί να εκπυρσοκροτήσει).
Άρα πρωταρχικός στόχος πρέπει να είναι η γενναία μείωση των αυτοκινήτων. Αφού επιτευχθεί αυτό, είναι προτιμότερο, βεβαίως, τα οχήματα που κυκλοφορούν να είναι ηλεκτροκίνητα και μάλιστα αυτά που παρέχουν την καλύτερη οδική ασφάλεια τόσο για τους επιβαίνοντες σε αυτά, όσο και για τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.