ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
ΧΑΝΙΑ, 10 ΦΕΒ 2005
Διατείνονται οι εκπρόσωποι της Δημοτικής Αρχής ότι γνώμονας των προσπαθειών της για την βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών είναι μεταξύ άλλων “να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα σύγκρουσης πεζών και μηχανοκίνητης κυκλοφορίας” και “να διασφαλίζουν ασφάλεια, άνεση και συνέχεια στην κίνηση των πεζών
”.Κι όμως οι πράξεις της κάθε φορά αποδεικνύουν ότι για τους πεζούς λίγο νοιάζεται:
Στα έργα οδοποιίας στην οδό Βενιζέλου
από την διασταύρωση της Ηρ. Πολυτεχνείου μέχρι μετά τη συμβολή με την Ακρωτηρίου (“Χονολουλού”) δεν υπάρχει ΚΑΜΙΑ πρόβλεψη για ασφαλή κίνηση πεζών. Και τα δύο πεζοδρόμια ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ είναι απρόσιτα για όλο το μήκος τους και μάλιστα στα σημεία που συνωστίζεται όλη η κίνηση. Τα έργα έχουν αρχίσει εδώ και δύο μήνες και η κατάσταση παραμένει το ίδιο απελπιστική. Ενήλικες, μικρά παιδιά, γονείς με μωρά στα καρότσια ακροβατούν μεταξύ χαντακιών και αυτοκινήτων σε κίνηση, όπως φαίνεται και από τις επισυναπτόμενες φωτογραφίες.Οι σχετικές διατάξεις “περί μέτρων ασφάλειας κατά την εκτέλεση δημοσίων έργων” επιβάλλουν τα έργα να γίνονται στο ένα από τα δύο πεζοδρόμια ή αν δεν γίνεται αλλιώς να δεσμεύεται τμήμα του οδοστρώματος
για την ασφαλή κίνηση πεζών. Ο εργολήπτης όμως επέλεξε να αδιαφορήσει για την ασφάλεια των πεζών. Ο εργοδότης, δηλαδή ο Δήμος Χανίων, δύο μήνες τώρα είτε δεν ελέγχει την πρόοδο των έργων (για τα οποία πληρώνουμε εμείς οι δημότες) είτε αδιαφορεί για τους πεζούς όπως άλλωστε φαίνεται από πλείστα άλλα παραδείγματα στην πόλη μας (ανοχή κατάληψης πεζοδρόμων και πεζοδρομίων από αυτοκίνητα και κάθε λογής εμπόδια).Τα έργα συνεχίζονται, οι κίνδυνοι παραμένουν, η παράβαση υφίσταται. Θα κινητοποιηθούν οι αρμόδιες υπηρεσίες; Θα ζητηθούν ευθύνες από τον παρανομούντα εργολήπτη και από την υπηρεσία που –πρέπει να– έχει τον έλεγχο των έργων; Θα ληφθούν μέτρα για την ασφάλεια των πεζών;
ΠοδηΛάτρεις
podilatreis@yahoo.com