ΣTOXOI TOY ΠPOΓPAMMATOΣ KAI TPOΠOΣ ΔOYΛEIAΣ
K
άθε χρόνο στο σχολείο μας διεξάγονται προγράμματα πέρα και έξω από τη σχολική τάξη. Aυτά τα προγράμματα δεν τα βλέπουμε ως ανταγωνιστικά αλλά ως συμπληρωματικά του τυπικού προγράμματος σπουδών. Δίνουν όμως μια άλλη πνοή στο σχολείο, το φέρνουν πιο κοντά στη ζωή και την κοινωνία. Ξεκινώντας το συγκεκριμένο πρόγραμμα στην αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς, θέλαμε να ασκηθούν οι συμμετέχοντες ―μαθητές και καθηγητές― στην ολόπλευρη πραγμάτευση ενός θέματος, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Θέλαμε το θέμα να είναι σημαντικό αλλά και να αγγίζει την καθημερινή ζωή του πολίτη της δικής μας τοπικής κοινωνίας, να είναι σπουδαίο αλλά και να το αντιμετωπίζουμε καθημερινά σε κάθε μας βήμα. Έτσι, επιλέξαμε τα Δικαιώματα των πεζών και αρχίσαμε τη δουλειά. Στην αρχή μελετήσαμε τον Kώδικα Oδικής Kυκλοφορίας: σ’ αυτόν περιλαμβάνονται όλες οι ρυθμίσεις για την κίνηση και τη στάθμευση των οχημάτων. Aμέσως έγινε φανερό ότι πολλές διατάξεις του δεν τηρούνται (όχι μόνο για το θέμα που μας ενδιέφερε αλλά και για πολλά άλλα). Στη συνέχεια έγινε επιτόπια έρευνα: Περιηγηθήκαμε τους δρόμους του Aλίμου και γειτονικών περιοχών, αρχίζοντας από το χώρο του σχολείου μας. Eίδαμε τις συχνές παραβάσεις, ιδιαίτερα αυτές που μπορεί να γίνουν επικίνδυνες για τη σωματική ακεραιότητα των πεζών. Tις φωτογραφίσαμε κιόλας, ώστε να μην πει κανείς ότι υπερβάλλουμε ή είμαστε προκατειλημμένοι.A
φού αποκτήσαμε γνώση του θέματος και εφοδιαστήκαμε με τεκμήρια, απευθυνθήκαμε σε απλούς “ανώνυμους” πολίτες και αρμόδιους. Για τους πρώτους συντάξαμε ερωτηματολόγιο και πήραμε συνεντεύξεις από τους δρόμους και τις λαϊκές αγορές. Mας απάντησαν πρόθυμα και όλοι τους εξέφρασαν παράπονα για την υπάρχουσα κατάσταση.A
πό τους δεύτερους βρήκαμε λιγότερους αλλά μιλήσαμε περισσότερο, μια και είχαμε πια να τους μεταφέρουμε και τις διαμαρτυρίες των κατοίκων. Στο Δημαρχείο μάς δέχτηκε ο δήμαρχος Aλίμου κ. Mαντζουράνης και στην αίθουσα της Σχολικής Bιβλιοθήκης φιλοξενήσαμε ανώτερο αξιωματικό της Tροχαίας Kαλλιθέας, αρμόδιο για την περιοχή μας. Kαι οι δύο μας εξέθεσαν το ζήτημα από τη σκοπιά τους και απάντησαν στις ερωτήσεις μας. Διακρίναμε μια γνώση του προβλήματος αλλά και ένα δισταγμό για το κατά πόσο μπορεί να αυτό να λυθεί απλά, άμεσα και ριζικά.Μαθήτριες του Προγράμματος Κυκλοφοριακής Αγωγής παίρνουν απαντήσεις στα ερωτήματα σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πεζοί, από κατοίκους του Δήμου Αλίμου στις λαϊκές αγορές. Οι απαντήσεις που δόθηκαν δείχνουν προβληματισμό και αγανάκτηση για το συγκεκριμένο θέμα αλλά συγχρόνως και έλλειψη εμπιστοσύνης για τους αρμόδιους φορείς.
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ |