Στις 4 Φεβρουαρίου 2012 εννέα σύλλογοι και κινήσεις (ΠΕΖΗ, ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ, Μετρό Δυτικά, Αναπηρία Τώρα, Μαμάδες στο Δρόμο, SOS SOS Τροχαία Εγκλήματα, Παιδικό Στέκι Τσαμαδού 15, You are what you do – Κώστας Κουβίδης, Δίκτυο για τα Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα) μαζευτήκαμε στον πεζόδρομο της οδού Αιόλου για να διεκδικήσουμε το αυτονόητο (αλλά μονίμως παραβιαζόμενο) δικαίωμά μας να χρησιμοποιούμε το χώρο αυτό με τρόπο συμβατό με τον προορισμό του
Τα παιδιά ζωγράφισαν μιά καλύτερη πόλη
κλόουν και ξυλοπόδαροι έδωσαν παραστάσεις
Η αστυνομία όμως αρνήθηκε, ως συνήθως, να διαφυλάξει τον χώρο
κάθισε σε μία γωνία και παρακολουθούσε τις μοτοσικλέτες και τα αυτοκίνητα να παρκάρουν στα πεζοδρόμια
Φίλε πεζέ, μεγάλε και μικρέ ( ακόμη και οδηγέ), όπως λέει και η λέξη, ο πεζόδρομος προορίζεται για την κίνηση των πεζών. Κάτι, βεβαίως, που ισχύει, αν παραβλέψουμε το γεγονός πως συχνά τον χρησιμοποιούν κάθε είδους οχήματα, είτε για να κόψουν δρόμο είτε για να βρουν ένα χώρο στάθμευσης, βρε αδερφέ, αλλά και φιλοξενούνται άλλου είδους εμπόδια, τραπεζοκαθίσματα κλπ κλπ κλπ, ωχου αδερφέ! Και όμως: υποτίθεται πως είναι αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα των πεζών να μετακινούνται ελεύθερα, ευχάριστα και με ασφάλεια. Υποτίθεται! Και όμως έχουν χάσει τη ζωή τους άνθρωποι πάνω σε πεζόδρομους από χτυπήματα οχημάτων! Έχουν χαθεί άνθρωποι! Επειδή μια μορφή οδηγικής συμπεριφοράς είναι η συνηθισμένη ( ''αφού και οι άλλοι έτσι κάνουν κλπ κλπ''), τα οχήματα δηλαδή να παραβιάζουν τους πεζόδρομους, τους χώρους, γενικά, των πεζών, αυτό δε σημαίνει πως η συγκεκριμένη συμπεριφορά είναι και η σωστή, άλλωστε σε αυτό συμφωνεί και ο νόμος! Το πιο ανησυχητικό είναι πως η παράνομη αυτή συμπεριφορά είναι γενικά ανεκτή από τους πεζούς που προσπαθούν να προσαρμοστούν και έτσι να προφυλαχτούν( συνετό) χωρίς όμως να αντιδρούν. Τα συμπτώματα διαφθοράς στην πολιτική και κοινωνική ζωή αντανακλώνται στην κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους. Η τήρηση και εφαρμογή του νόμου θα δείξει πως η κοινωνία μας δεν αποδέχεται το δίκαιο του ισχυροτέρου. Ο χώρος που έχει προβλέψει η πολιτεία για τους πεζούς είναι ήδη περιορισμένος. Είναι ανάγκη να τον διαφυλάξουμε ΧΩΡΙΣ ΒΙΑ σα να πρόκειται για το ίδιο το σπίτι μας και να διεκδικήσουμε δυναμικά ΧΩΡΙΣ ΒΙΑ την επέκτασή του. Είναι ανάγκη παράλληλα να βελτιωθούν οι συγκοινωνίες και να διαδωθεί η χρήση του ποδηλάτου. Είναι ανάγκη....... αν θέλουμε μια άλλη ποιότητα ζωής.