Μια λειτουργική υπηρεσία ελέγχου στάθμευσης γράφει κλήσεις για να αποτρέπει την παράνομη στάθμευση ώστε οι πεζοί (και τα οχήματα) να κυκλοφορούν χωρίς εμπόδια και οι νόμιμες θέσεις στάθμευσης να ανακυκλώνονται δίκαια ανάμεσα στους οδηγούς. Αυτό είναι το ζητούμενο και είναι δίκαιο για όλους (πεζούς και οδηγούς). Μια τέτοια υπηρεσία χρηματοδοτείται από τις κλήσεις και τα έσοδα της στάθμευσης, δηλαδή από τους οδηγούς που χρησιμοποιούν τη στάθμευση. Αλλιώς δεν θα ήταν δίκαιο και δεν θα ήταν βιώσιμο. Μια τέτοια υπηρεσία θέλω στην πόλη μου. Τέτοιες υπηρεσίες υπάρχουν στις Αμερικάνικες πόλεις. Σ' αυτές τις πόλεις, το παρκάρισμα σε διάβαση πεζών, πεζοδρόμιο, ράμπα αναπήρων κ.λ.π. είναι σχεδόν αδιανόητο. Οι κλήσεις πέφτουν βροχή για πιο απλές και φθηνές παραβάσεις (πρόστιμο της τάξης των 20 ευρώ), συνήθως όταν κάποιος παρκάρει για περισσότερη ώρα από όση έχει πληρώσει στο παρκόμετρο, ή έχει περάσει το χρονικό όριο σε ζώνες δωρεάν στάθμευσης περιορισμένου χρόνου (τυπικά 2 ώρες). Κανείς δεν θέλει να τον γράψουν, αλλά πάντα υπάρχουν παραβάσεις από λάθος εκτίμηση ή επειδή οι οδηγοί πάντα δοκιμάζουν το σύστημα ή για άλλους λόγους. Έτσι υπάρχουν αρκετές κλήσεις και έσοδα από τα παρκόμετρα για να χρηματοδοτούν την υπηρεσία (και παραπάνω), ενώ ταυτόχρονα η στάθμευση είναι τακτοποιημένη σε ικανοποιητικό βαθμό (αλλά ποτέ στην εντέλεια).
Τα οφέλη από την τακτοποίηση της στάθμευσης είναι ομαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων, αποτροπή της χρήσης του Ι.Χ. στροφή σε μέσα μετακίνησης που δεν απαιτούν στάθμευση (περπάτημα, ποδήλατο, μέσα μαζικής μεταφοράς), καλύτερη υγεία των πολιτών (γιατί περπατάνε περισσότερο ή κάνουν ποδήλατο) και γενικά πιο ανθρώπινη πόλη.
Δημοσιεύτηκε αρχικά ως σχόλιο στο protagon.gr
αν δεν υπάρχουν παραβάτες
Το παραπάνω κείμενο γράφτηκε και ως απάντηση σε σχόλια του τύπου: Αν ελεγχθεί η στάθμευση και γράφονται κλήσεις, κανένας δεν θα σταθμεύει παράνομα, επομένως δεν θα υπάρχουν έσοδα.
Αυτό δεν ισχύει, όπως λέω παραπάνω.
Επίσης, οι απλές κλήσεις (π.χ. χωρίς κάρτα στάθμευσης) θα πρέπει να έχουν χαμηλή τιμή (π.χ. 20 ευρώ ή και λιγότερο αντί για 80 ή 40 ευρώ). Θα είναι πιο αποδεκτές οι κλήσεις αν είναι φθηνές. Αρκεί να είναι πιο ακριβές από το γκαράζ.