Σήμερα είχαμε μια εποικοδομητική συνάντηση, ο σύλλογος ΠΕΖΗ με τον Βασίλη Σωτηρόπουλο, Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης του Δήμου Αθηναίων.
Ο κ. Σωτηρόπουλος είχε εκπροσωπήσει τον πεζό που πέρασε πάνω από αυτοκίνητο που του έκλεινε το πεζοδρόμιο. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ.
Ενημερώσαμε τον συμπαραστάτη του δημότη για τις δράσεις μας και ενημερωθήκαμε για τις αρμοδιότητες και τις υπηρεσίες του δήμου Αθηναίων.
Ο κ. Σωτηρόπουλος μας ενημέρωσε για διάφορους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να απευθυνθούμε στο δήμο Αθηναίων για να διεκδικήσουμε τα δικαιώματα των πεζών.
• Στο δήμαρχο, ο οποίος είναι το πρόσωπο επικοινωνίας του δήμου προς τα έξω.
• Στις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου, οι οποίες έχουν την καθημερινή αρμοδιότητα λειτουργίας του δήμου.
• Στον συμπαραστάτη του δημότη, όπου μπορούμε να απευθυνθούμε όταν δεν ανταποκρίνονται οι υπηρεσίες του δήμου.
• Στο 100, όπου μπορούμε να καταγγέλουμε παραβάσεις στάθμευσης (προωθούνται στην τροχαία).
• Στο τηλέφωνο 1595, την τηλεφωνική γραμμή του δημότη. Εκεί μπορούμε να αναφέρουμε επικίνδυνα σημεία στα πεζοδρόμια (λακούβες, σίδερα που εξέχουν, κ.λ.π.).
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου Αθηναίων είναι:
• Η Διεύθυνση οδοποιίας και αποχέτευσης. Η διεύθυνση είναι υπεύθυνη για την κατασκευή και επισκευή δρόμων και πεζοδρομίων. Η επισκευή πεζοδρομίων υπάγεται στο τμήμα Αυτεπιστασίας.
• Η Διεύθυνση Κοινοχρήστων Χώρων. Είναι υπεύθυνη για πλατείες και πεζόδρομους.
• Η Διεύθυνση Ελέγχου Κοινοχρήστου Χώρου, η οποία είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο της στάθμευσης και τον έλεγχο των υγειονομικών καταστημάτων.
Το Τμήμα Ελεγχόμενης Στάθμευσης, έχει πλήρη αρμοδιότητα για την τήρηση όλων των διατάξεων για την κυκλοφορία των πεζών και για τη στάθμευση των οχημάτων (παρότι καταργήθηκε η δημοτική αστυνομία που ήταν το όργανο ελέγχου). Το τμήμα μπορεί να γράφει κλήσεις για παράνομη στάθμευση σε χώρους πεζών αλλά δεν το κάνει, επειδή υπάρχουν ελλείψεις στο προσωπικό.
Το Τμήμα Εποπτείας Κοινοχρήστων Χώρων επιβλέπει τα τραπεζοκαθίσματα σε κοινόχρηστους χώρους.
Για τον έλεγχο υγειονομικών καταστημάτων υπάρχει μακροσκελής διαδικασία βεβαίωσης παραβάσεων. Μετά από 3 βεβαιώσεις παράβασης από την ΕΛ.ΑΣ. εκδίδεται εντολή σφράγισης του καταστήματος για 10 μέρες. Ο καταστηματάρχης όμως μπορεί να προσφύγει αμέσως στο δικαστήριο και να λάβει προσωρινή διαταγή αναστολής σφράγισης.
Μετά από 9 παραβάσεις μπορεί να εκδοθεί ανάκληση άδειας, την οποία εγκρίνει η επιτροπή ποιότητας ζωής.
Ο καταστηματάρχης μπορεί να υποβάλει ένσταση για την ανάκληση άδειας στην αποκεντρωμένη διοίκηση Aττικής, η οποία είναι κρατική υπηρεσία (όχι τοπική αυτοδιοίκηση) και γενικά έχει στάση υπέρ των καταστημάτων.
Σχόλια
στο δήμαρχο
Χθες στη συνάντηση ΠΕΖΗ συζητήσαμε για το αν θα πρέπει να στείλουμε μια επιστολή στο δήμαρχο ή στην αρμόδια υπηρεσία. Ειπώθηκε οτι καλύτερα είναι να στέλνουμε επιστολές απευθείας στο δήμαρχο. Το δημαρχείο τη διαβιβάζει στην αρμόδια υπηρεσία έτσι-κι-αλλιώς. Αν στείλουμε κατευθείαν στην υπηρεσία, μπορεί η υπηρεσία να μας πει οτι το στείλαμε στη λάθος υπηρεσία.